A Hogy Vagy Egyesület Hátrányos helyzetű
gyerekeknek szóló érzelmi intelligencia-fejlesztő programját segítették a
Mastercard munkatársai. A cél, hogy a program a főváros összes óvodása számára
elérhetővé váljon.
A Mastercard az Önkéntes Központ Alapítvánnyal (ÖKA) együttműködve
rendszeresen támogat civil szervezeteket. A Pro Bono Maraton programban a
Mastercard marketing-, pénzügyi- és üzletfejlesztési szakértői egy egész napos
képzésen, tudásukkal segítik a kiválasztott szervezeteket. Idén a Hogy Vagy
Egyesület társadalmi vállalkozási tevékenységének kidolgozásához járultak
hozzá.
A Hogy Vagy Egyesületet megalapító fiatal pszichológusok az önreflexiót és
érzelemfelismerést célzó, újszerű módszerükkel segítik a hátrányos helyzetű
óvodás gyermekeket. Mesék segítségével, együtt gondolkodnak el a gyerekekkel
arról, mi állhat a szereplők viselkedésének hátterében. Az önkéntesek arra
tanítják a kicsiket, hogyan tudják felismerni és feldolgozni saját érzelmeiket,
kezelni az indulataikat. Ez az önreflexió az alapja annak, hogy felismerjék
társaik motivációit is és empátiával viszonyuljanak egymáshoz.
A foglalkozásoknak jelenleg két VIII. kerületi óvoda biztosít helyszínt. A
Hogy Vagy Egyesület célja, hogy a lehetőséghez Budapesten minden gyermek
hozzáférhessen. A Mastercard munkatársai
olyan üzleti modell kialakításában segítettek, amely a kezdeményezést egy
fenntartható társadalmi szolgáltatássá alakítja. Az így keletkező bevétel
visszaforgatásával még több, nehéz helyzetű budapesti család ingyenes ellátását
tudják biztosítani.
„Olyan szervezetet kerestünk, aminek tevékenysége a lehető legnagyobb
társadalmi hatással bír, ezért örömmel dolgoztunk a Hogy Vagy Egyesülettel. A
Mastercard csapatával a tudásunk legjavát igyekeztünk átadni és azon voltunk,
hogy a szervezet minden üzleti kihívására megoldást találjunk” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért
és Szlovéniáért felelős igazgatója, aki maga is előadott a szakmai napon.
„Nagyon jó megélni, hogy a miénktől merőben különböző mindennapokban mozgó,
nekünk szinte ismeretlen emberek egy napon keresztül elkötelezetten dolgoznak
az ügyünkért. Sokat tanultunk magunkról és a céljainkról, jobban látjuk, hogy
milyen teendőink vannak holnap, holnapután és egy év múlva, jó kérdéseket
kaptunk. Tulajdonképpen a Mastercard segített kívülről magunkra nézni, amit az
egyik legfontosabb értéknek gondolunk a Hogy Vagynál.” – mondta Szakadát Sára az egyesület részéről.